چطور وارد بازار ارز ديجيتال شويم
نوشته شده توسط : mehdi

اگر با وجود اينکه شنا کردن را بلد نيستيد و هيچ ابزار نجات‌بخشي هم در دسترس نداريد براي شنا کردن به تنهايي دل به دريا ميزنيد؛ احتمالا بدون دانش و ابزار کارآمد هم مي‌توانيد براي ورود به بازار ارزهاي ديجيتال اقدام کنيد!

تقريبا با اطمينان مي‌توان گفت شروع هيچ کسب و کاري بدون پيش‌زمينه علمي و يا تجربي، موفق نخواهد بود. با اين وجود بازار ارزهاي ديجيتال براي بسياري از افراد از اين جهت فريب‌دهنده است؛ چرا که صحبت‌هاي ساير افراد درمورد آن بسيار اميدبخش، هيجان‌انگيز و ساده بنظر مي‌رسد.

بازارهاي مالي آدم‌هاي سطحي‌نگر را به قمار کردن و آدم‌هاي هوشمند را به درک پيچيدگي‌ها، يادگيري و برنده شدن ترغيب مي‌کند. شما قصد داريد جزو کدام دسته باشيد؟

بيش از ده سال است که با ظهور بيت‌کوين و سر زبان افتادن ارزهاي ديجيتال و البته رشد چشمگير استفاده از اينترنت، اين بازار مالي پرچالش بعنوان يک فرصت سرمايه‌گذاري در ميان ملت‌ها جا گرفته است. حالا در اين شرايط بيشتر از هميشه به اين سوال پاسخ مي‌دهيم که «چطور مي‌توانيم وارد بازار ارزهاي ديجيتال شويم؟» اگر قصد آموزش خريد و فروش ارز ديجيتال و سرمايه‌گذاري يا درآمدزايي از فرصت‌هاي اين بازار را داريد نکات اين نوشتار را آويزه گوش‌هايتان کنيد.

 

چه زماني وارد بازار ارز ديجيتال شويم؟

وظيفه خودمان مي‌دانيم در قدم اول دلايل درست و غلطي که افراد به خاطر آن‌ها قدم در بازار ارزهاي ديجيتال مي‌گذارند را روشن کنيم. هروقت کسي پاسخ سوال اين مقاله را از من مي‌خواهد، با يک سوال شروع مي‌کنم. «چرا قصد ورود به اين بازار را داري؟»

دلايل غلط براي کارهاي درست (با اين دلايل وارد بازار ارزهاي ديجيتال نشويد)

سرمايه‌ي راکد دارم، اين بازار سودآور است: درست است که اين بازار سودآور است اما هيچ دستاوردي بدون هزينه نيست. هزينه‌ي زمان و انرژي براي يادگيري را به جان بخريد و به اميد سيگنال دادن افراد و کانال‌هايي که دائما درحال تبليغ هستند نباشيد. اگر اين افراد از سيگنال‌هاي خود مطمئن بودند به اين راحتي آن‌ها را با شما به اشتراک نمي‌گذاشتند. فرصت‌هاي بي‌شماري براي شما و سرمايه‌تان وجود دارد که ‌مي‌توانيد سراغ آن‌ها برويد. معامله رمز ارز ها ساده نيست.

من فضاي اينترنت را دوست دارم، کار با رمزارز هم کار با اينترنت است:‌ تسلط در کار با اينترنت ابتدايي‌ترين نياز شما براي ورود به اين بازار است اما تنها نياز شما نيست! غرور بي‌جا درمورد دانسته‌ها در بازار پر نوسان خريد و فروش ارزهاي ديجيتال قطعا شما را به سرعت نااميد و غرق خواهد کرد.

به پول زيادي نياز دارم، دوستانم به سرعت در اين بازار رشد کرده‌اند:‌ درست است که اين بازار براي بسياري از افراد يک سکوي پرتاپ در زندگي‌ مالي‌شان بوده اما تعداد آن‌ها از افراد ورشکست شده در اين بازار بيشتر نيست! نوسانات شديد، نوظهور بودن، وجود اتفاقات پيش‌بيني نشده و گسترده بودن اطلاعات مورد نياز براي موج‌سواري در آن، ريسک اين بازار را بالا برده است. بي‌گدار به آب نزنيد.

 

دلايل درست براي کارهاي درست

آينده‌دار بودن بازار :‌ استقبال گسترده‌ي عامه‌ي مردم از بازار رمزارزها و حضور سرمايه گذاران و معامله گران بزرگ و حرفه‌اي طي سال‌هاي شروع تا کنون، پشتوانه‌اي براي آينده‌ي روشن اين بازار مالي است. خوشبين بودن و نگاه بلندمدت به ارزش‌هاي اين بازار شما را تبديل به يک برنده مي‌کند.

سرمايه گذاري متنوع :‌ براي معامله گران حرفه‌اي معيار سودآور بودن يک بازار امکان ايجاد سبد سرمايه گذاري و تنوع اقلام اين سبد است. خريد و فروش ارز ديجيتال هم اين روزها محدود به بيت کوين نيست و وجود صدها ارز اين فرصت را به شما مي‌دهد که ريسک سرمايه گذاريتان را به حداقل برسانيد.

نقدينگي : نقطه ضعف بازارهاي سرمايه شايد همين يک کلمه باشد :‌ «نقد شوندگي». سرعت تبديل دارايي به پول نقد همان چيزي‌ست که واکنش شما را براي حفظ دارايي‌هايتان بالا مي‌برد و بازار ارزهاي ديجيتال اين امکان را به شما مي‌دهد تا بدون محدوديت و در زماني کوتاه سرمايه‌تان را به پول نقد تبديل کنيد.

روش‌هاي درآمدزايي در بازار رمز ارز ها

تکنولوژي پتانسيل‌هاي درآمدزايي از اين بازار مالي را دستخوش تغييراتي کرده است. قدم بعدي انتخاب روش‌ مناسب براي شماست تا به اين بازار ورود کنيد.

نوسان گيري (تريدينگ) يا معامله ارز ديجيتال

به خريد و فروش رمز ارز در بازه زماني کوتاه مدت با بکارگيري تحليل‌هاي تکنيکال و يا فاندامنتال، تريد کردن گفته مي‌شود. اين روش بدون شک نيازمند آموزش، کسب تجربه و توسعه مهارت‌هاي فردي مثل کنترل هيجانات و تصميم‌گيري در شرايط استرس است. پيشنهاد مي‌کنيم به اين روش درآمدزايي بعنوان يک کار تمام وقت براي چندماه و پس از کسب تجربه لازم بعنوان يک کار نيمه وقت نگاه کنيد.

 

هولد کردن يا نگهداري سرمايه

برخلاف روش قبلي، اين روش براي بازه‌هاي زماني ميان‌مدت و بلندمدت است. هدف کسب سود از اختلاف قيمت ناشي از رشد وضعيت يک رمز ارز نوپا يا درحال رشد در بازه زماني نسبتا طولاني است. اين روش مناسب کساني است که نمي‌خواهند به اين بازار بعنوان يک شغل يا حرفه نگاه کنند و از ريسک‌هاي پايين‌تر بيشتر لذت مي‌برند.

روش‌هايي که براي ورود به بازار رمز ارز توصيه نمي‌کنيم

ماينينگ: اين روش در سال‌هاي شروع فعاليت بيت کوين سودآوري خوبي براي ماينرها بدنبال داشت. اما با بالا رفتن قيمت سخت‌افزارهاي پردازشگر، نرخ محاسبه برق و زمان ديگر اين روش براي کاربران عادي بصرفه و معقول نيست.

استيکينگ و واگذاري وام:‌ اين دو روش نيز براي شروع ورود به اين بازار منطقي نيستند اما پيشنهاد مي‌کنيم با يک جستجوي ساده در سطح وب با اين دو شيوه درآمدزايي آشنا شده و فرصت‌هاي اين بازار را بشناسيد.

ابزارهاي مورد نياز براي ورود به بازار و معامله ارز ديجيتال

مثل هر حرفه و يا بازار سرمايه‌ي ديگري، براي فعاليت در دنياي ارزهاي ديجيتال هم نيازمند يادگيري و کار با ابزارهايي خواهيد بود.

صرافي آنلاين رمز ارز

 

براي خريد ارز ديجيتال و فروش آن بايد به صرافي‌هاي آنلاين مراجعه کنيد. توجه کنيد که صرافي‌هاي خارجي ريسک تحريم و بلوکه شدن دارايي ها را بدنبال دارند اما خوشبختانه صرافي‌هاي ايراني خوبي مثل اکسکوينو، نوبيتکس يا والکس فضايي استاندارد و حرفه‌اي را براي انجام معاملات کاربران ايراني ايجاد کرده‌اند.

کيف پول ديجيتال و آموزش ساخت کيف پول ارز ديجيتال

فضايي براي نگهداري دارايي‌هاي ديجيتالتان. پس از خريد ارزهاي ديجيتال به فضايي امن براي نگهداري آن‌ نياز خواهيد داشت. کيف پول‌هاي ديجيتال انواع مختلفي دارند که متناسب با نيازتان بايد يکي از آن‌ها را تهيه کنيد. برخي پلتفرم‌ها مثل اکسکوينو بصورت يکپارچه و رايگان اين ابزار را در اختيار کاربرانشان قرار مي‌دهند.

آموزش، آموزش، آموزش

قطعا بارها از زبان افراد مختلفي اهميت يادگيري نحوه خريد ارز ديجيتال و کسب سود از اين نوع معاملات را شنيده‌ايد. لازم است ما هم مجددا در پايان اين مقاله به اين نکته تاکيد کنيم که يادگيري مداوم و عميق مفاهيم، اصطلاحات و مهارت‌هاي مورد نياز اين بازار، تنها راه مطمئن براي کسب سود و لذت بردن از نعمت‌هاي اين بازار آزاد است.

به انتخاب يک دوره  آموزش ارز ديجيتال با تبليغات فريبنده اکتفا نکنيد. مداوما و از منابع معتبر داخلي و خارجي ياد بگيريد، با معامله در فضاهاي تست تجربه کسب کنيد، از مبلغ پايين سرمايه گذاري شروع کنيد و از نتيجه‌ي تصميم درستتان در سال‌هاي آينده لذت ببريد.

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: