انديکاتورهاي تکنيکال
نوشته شده توسط : mehdi

تاحالا اسم انديکاتورهاي تکنيکال شنيديد؟ ميدونيد از انديکاتورها چجوري استفاده ميکنن؟بهترين انديکاتور رو ميشناسيد؟

به زبان ساده براي تحليل قيمت ها در معاملات از انواع انديکاتورهاي تکنيکال استفاده مي شود. بعضي از اين انديکاتورها مانند RSI ، Stochastic، ميانگين متحرک بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند و دسته ديگري از انديکاتورها هم وجود دارند که شايد تابحال نام آنها را نشنيده باشيد.

يادگيري هر يک از اين انديکاتورها و کار با آنها به صورت ترکيبي مي تواند شما را به يک استراتژي مناسب معامله که قابليت يافتن فرصت هاي محتمل تر دارد هدايت کند.

براي اينکه بدانيد هر انديکاتور چگونه عمل مي کند و چه اطلاعاتي را منتقل مي کند به تقسيم بندي آنها در 5 دسته کلي زير مي پردازيم:

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي روندي 

يافتن روند قيمت با نگاه کردن به قيمت در زمان هاي مختلف امکان پذير است اما انديکاتورهاي مختلفي براي نشان دادن روند فعلي قيمت وجود دارند. ميانگين متحرک ساده ، مکدي و ايچيموکو موارد پرکاربردتري هستند که اغلب معامله گران از آن استفاده مي کنند. انديکاتورهاي ديگري از جمله Super Trend، cciو Parabolic SAR هم در اين گروه جاي دارند.

اين انديکاتورهاي روندي به شما در معامله در مسير روند زمينه اي که هميشه سودده ترين استراتژي است کمک مي کند. همچنين اين انديکاتورها تغيير در روند را نشان مي دهند و اين به شما امکان مي دهد که در  موقعيت مناسب در شروع يک روند وارد شويد.

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي مومنتوم 

قيمت يک دارايي معمولا به مدت زيادي نزولي يا صعودي مي ماند. براي درک قدرت يک روند خاص از اين دسته از انديکاتورها استفاده مي شود.

از جمله اين انديکاتورها مي توان به RSI، Stochastics و MFI و باند بولينگر اشاره کرد. در اين انديکاتورها با تغيير قيمت، نوسان بين اشباع خريد و اشباع فروش رخ مي دهد. اگرچه نمي توان صد درصد به آنها تکيه کرد اما معمولا نشانگر اين هستند که احتمال برعکس شدن روند به محض ورود به محدوده اشباع خريد يا اشباع فروش وجود دارد.

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي حجمي 

در بازار سرمايه، حجم يا حجم معاملات، مقدار کل يک ارزديجيتال است که در طي يک دوره معين معامله مي‌شود.
در زمينه معامله? يک سهم واحد در ارزديجيتال، حجم معمولاً به عنوان تعداد سهام گزارش شده‌اي است که در يک روز معين تغيير کرده و معمولاً هنگامي افزايش مي‌يابد که قيمت يک سهم در حال تغيير است.
اخبار مربوط به وضعيت ارزديجيتال ، مثبت يا منفي، معمولاً به افزايش موقت در حجم معاملات سهام آن ارز منجر مي‌شود.

شاخص‌هاي حجم را بيشتر معامله‌گران استفاده مي‌کنند، زيرا يافتن داده‌هاي حجمي براي جفت ارزهاي فردي دشوار است. علاوه بر انديکاتور حجم، شاخص‌هاي ديگري براي حجم نيز وجود دارند که مي‌توانيد از آنها استفاده کنيد، مانند انديکاتورهاي Chaikin Money Flow و On Balance Volume

بنابراين اگر مي‌خواهيد به حجم يک ارز خاص نگاه کنيد، بايد از انديکاتور هاي حجمي استفاده نموده و يک پلت فرم نموداري پيدا کنيد که اين داده‌ها را منتشر کند، و داراي انديکاتورهايي بر اساس اين داده‌ها باشد.

بيشتر بخوانيد:

برگشت (Reversal)

بررسي سه فاکتور فارکس مؤثر در بازيابي انگيزه

 

 

آشنايي با انواع انديکاتورهاي نوساني

گاهي قيمت يک ارز به شدت بي‌ثبات بوده و به سمت بالا و پايين مي‌رود، و زمان‌هاي آرامتري وجود خواهد داشت که قيمت به سختي در حال حرکت است و در يک محدوده باريک معاملات گير کرده است.
استفاده از يکي از انديکاتورهاي نوساني بسيار مفيد است زيرا اين موارد نشانگر خوبي از نوسانات در هر لحظه خواهند بود. شاخص‌هاي Envelope و Average True Range دو تا از بهترين انديکاتورهايي هستند که مي‌توانيد براي اين منظور استفاده کنيد.

 

بهترين انديکاتور تحليل تکنيکال کدام است؟

هر معامله‌گر مجموعه انديکاتورهاي مورد علاقه خود را دارد، اما اگر مي‌خواهيد يک ديد واقعي از بازار داشته باشيد و بخواهيد تعداد زيادي از مجموعه‌هاي با احتمال زياد را پيدا کنيد، هميشه ايده خوبي است که حداقل از چند انديکاتور به صورت ترکيبي استفاده کنيد.
مسلماً يافتن يک انديکاتور کامل و بي خطا دشوار است، اما مطمئناً بايد حداقل يک شاخص روند، حرکت و نوسانات موجود در نمودارهاي خود را داشته باشيد زيرا اين امر دستيابي به يک استراتژي برنده را بسيار ساده تر مي‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: