ارز ديجيتال دش
نوشته شده توسط : mehdi

دش کوين براي اولين بار در سال 2014 معرفي شد و از زمان پيدايش تحت عنوان نام هاي xcash و darkcoin معرفي شد و سپس با تغيير برند به دش تبديل شد. ارز ديجيتال دش در کنار تفاوت هايي که با ارز ديجيتال بيت کوين دارد، از شباهت هايي نيز برخوردار است. به عنوان مثال روش استخراج دش مشابه با بيت کوين است. 

ارز ديجيتال دش از محبوبيت بالايي برخوردار است، زيرا حريم خصوصي بهتر و سرعت معامله بيشتري نسبت به بيت کوين دارد. البته عملکرد شبکه ارز ديجيتال دش، با استفاده از يک مدل منحصر به فردي که شامل Masternodes است، قابل ارائه است. 

در واقع مدل Masternodes به عنوان ستون فقرات شبکه دش عمل مي کند. ارز ديجيتال دش کوين، برخلاف بيت کوين مي تواند بودجه مورد نياز خود را براي ايجاد پيشرفت بهتر در فناوري دش کوين ايجاد کند.

کيف پول هاي ارز ديجيتال DASH چيست؟

ارز ديجيتال دش، مانند ديگر ارزهاي ديجيتال، هم داراي کيف پول هاي سخت افزاري است و هم نرم افزاري. با استفاده از چنين کيف پول هايي مي توان ارز ديجيتال دش را هم ذخيره، دريافت و ارسال کرد. 

براي ارز ديجيتال دش در حال حاضر، کيف پول هاي بسياري عرضه شده است. اما بهتر است از کيف پول هايي استفاده کرد که از امنيت بالاتري برخوردار باشند. در ادامه به معرفي چند نوع کيف پول ارز ديجيتال دش مي پردازيم. 

کيف پول الکتروم دش

اين نوع کيف پول، امنيت بالايي داشته و کليدهاي خصوصي را به صورت مستقيم بر روي کامپيوتر ذخيره مي کند. مزيت اصلي که اين مدل کيف پول، عدم نياز به همگام سازي با بلاک چين ندارد. اين نوع از کيف پول، دو ويژگي ارسال فوري و ارسال خصوصي را حمايت نمي کند. 

کيف پول جکس

مورد ديگري از کيف پول هاي ارز ديجيتال امن دش کوين است که علاوه بر اين ارز، از ارزهاي ديگري نيز حمايت مي کند. به علاوه اين نوع کيف پول بر روي پلتفرم هاي مختلفي قابل اجراست. 

 کيف پول موبايل دش

 ارز ديجيتال دش، بر روي دو سيستم عامل اندرويد و ios داراي نرم افزار کيف پول رسمي است. اين نوع از کيف پول ها، داراي رابط کاربري بسيار ساده اي است که از امنيت بالايي برخوردار است. 

کيف پول Edg

 يکي از کيف پول هاي تاييد شده و امني بوده که داراي رابط کاربري بسيار ساده و زيبايي است که بر روي دو سيستم عامل اندرويد و ios قابل نصب است. اين نوع کيف پول از ديگر ارزهاي ديجيتال هم چون بيت کوين، اتريوم و لايت کوين و... پشتيباني مي کند. 

بيشتر بخوانيد:

آموزش خريد و فروش ارز ديجيتال

آموزش تريد ارز ديجيتال

آموزش ارز ديجيتال

استخراج ارز ديجيتال دش چگونه انجام مي شود؟

ارز ديجيتال دش، از الگوريتم اثبات کار براي استخراج ارز خود استفاده مي کند. استخراج دش با استفاده از پردازنده، کارت گرافيک و يا دستگاه هاي استخراج مخصوص اي سيک انجام مي شود.

زماني که براي توليد هر بلاک در دش مورد نياز است، در حدود 2.5 دقيقه بوده و اين بدان معناست که در حدود 56 تراکنش در ثانيه تاييد مي شود. 

تمامي پاداش هايي که در شبکه استخراج به وجود مي آيد، مربط به ماينرها نيست. علاوه بر ماينرها گروهي از کاربران هم که مستر نود هستند، براي انجام يک سري از عملکردهاي خاص پاداش مي گيرند. مسترنودها، ويژگي هاي ديگري را در شبکه ارز ديجيتال دش بر عهده دارند که شامل اين موارد است:

  1. ارسال فوري: با استفاده از اين قابليت، کاربران مي توانند با کارمزد بيشتر، تراکنش هاي خود را سريع تر انجام مي دهند.
  2. ارسال خصوصي: با اين قابليت، تراکنش ها به صورت مخفي و بدون نياز به کد رهگيري ايجاد مي شود. 

مستر نودها و ماينرها هر يک در حدود 45 درصد از پاداش شبکه را به خود اختصاص مي دهند و مابقي پاداش ها در خزانه شبکه نگهداري شده و به توسعه دهندگان تعلق مي گيرد. 

 

مزاياي ارز ديجيتال دش DASH  چيست؟

ارز ديجيتال دش از جمله قوي ترين و سريع ترين ارز هاي رمز نگاري شده در جهان است که استفاده از اين نوع ارز ديجيتال مزايي به همراه دارد که شامل موارد زير است:

عدم مشکلات مقياس پذيري شبکه بيت کوين را ندارد

سرمايه گذاران در حوزه ارز ذيجيتال بيت کوين فعاليت مي کنند، براي بار معامله اول خود نياز به 8 دلار دارند که براي براي تاييد معامله نياز به يک يا چند دقيقه زمان نياز است و البته در برخي از موارد ممکن است تاييد اين معاملات يک روز کاري طول بکشد. 

بودجه توسعه ماهانه 2.5 ميليون دلار دارد

يکي از مزيت هايي که ارز ديجيتال نسبت به ديگر ازهاي ديجيتال دارد، بودجه توسعه ماهانه 2.5 ميليون دلاري است. اين بدان معناست که ارز ديجيتال دش مي تواند منبع خوبي براي ايجاد رشد خود دارد. 

نسبت به ديگر ارزهاي ديجيتال غير متمرکزتر است

برخي تصور مي کنند که ارز ديجيتال دش، به دليل اينکه مدير عامل دارد، بايد يک ارز ديجيتال متمرکز باشد، در صورتي که اين واقعيت ندارد، چرا که ارز ديجيتال دش از بيشتر پروژه هاي اصلي رمز نگاري، غيرمتمرکزتر است. 

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: