دوج کوين
نوشته شده توسط : mehdi

دوج کوين چيست؟ ارز ديجيتال Dogecoin اولين ميم کوين بازار رمز ارز شناخته مي‌شود. ارز دوج کوين توسط ثروتمندترين فرد دنيا حمايت مي‌شود. علاوه بر آن، رمز ارز DOGE داراي يک جامعه کاربري قدرتمند است که همه جانبه از دوج کوين حمايت مي‌کنند. ارز ديجيتال دوج کوين بر اساس معيار مهم مارکت کپ جزو برترين رمز ارزهاي بازار کريپتو محسوب مي‌شود. کم هزينه بودن تراکنش‌هاي Dogecoin سبب شده اين ارز حجم معاملات روزانه تقريبا بالايي داشته باشد.... 

 

دوج کوين چيست؟ معرفي ارز ديجيتال DOGE

رمز ارز دوج کوين (DOGE) بدون شک پادشاه ميم کوين‌ها است. ارز ديجيتال dogecoin که يکي از اولين آلت کوين‌هاي بازار بود براي دست انداختن دنياي پيچيده و فني کريپتو ساخته شد اما به سرعت در ميان کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مشهور شد و به رده‌هاي بالاي بازار راه يافت. ايلان ماسک، ثروتمندترين مرد جهان نيز ارز ديجيتال doge را ارز مورد علاقه خود اعلام کرد و باعث رشد بيشتر آن شد. اما داستان دوج کوين چيست؟ چرا رمز ارز doge همچنان در ميان برترين رمز ارزهاي دنيا باقي مانده است؟ چگونه به ارز منتخب خرده‌فروشان تبديل شد؟ آينده دوج کوين چيست؟ آيا در درازمدت شانسي دارد؟ اينها سؤالاتي است که در مقاله حاضر به آنها پاسخ مي‌دهيم.

آشنايي با دوج کوين و آموزش سريع ورود به بازار ارزديجيتال

 

دوج کوين يک ارز ديجيتال همتابه‌همتا و متن‌باز است که براي ارسال و دريافت پرداخت‌هاي ديجيتال از طريق شبکه بلاک چين دوج کوين طراحي شده است. رمز ارز doge به طور غيرمستقيم بر اساس اولين ارز ديجيتال دنيا، بيت کوين (BTC)، ساخته شده است. به طور خاص، ارز ديجيتال doge به عنوان هاردفورکي از لاکي کوين که اکنون منسوخ شده است، خلق شد. خود لاکي کوين نيز فورکي از لايت کوين (Litecoin) بود و لايت کوين اولين ارز فورک شده از بيت کوين بود! به عبارتي، ارز ديجيتال dogecoin بيشتر به عنوان يک شيطنت ساخته شد تا يک پروژه جدي، اما کاربران ماهيت طنزآميز دوج کوين (DOGE) را با آغوش باز پذيرفتند و به رشد آن کمک کردند.

علي‌رغم جدي نبودن رمز ارز doge در آغاز، دنبال‌کنندگان زياد باعث شد خيلي زود به مارکت کپ قابل‌توجهي دست يابد. قيمت دوج کوين در ماه‌هاي اول انتشار خود رشدي انفجاري را تجربه کرد که حتي باعث شد در ژانويه 2014 براي مدت کوتاهي از مجموع حجم بازار ديگر ارزها از جمله بيت کوين فراتر برود. ارز ديجيتال dogecoin پس از اينکه چند سال را در سطح نسبتاً ثابتي معامله شد، در ژانويه 2021 پس از شش سال دوباره به جمع ده ارز ديجيتال اول بازار بازگشت. در اين سال اين ميم کوين مشهور بازگشت سرمايه 5000 درصدي را براي هولدرهاي خود به ارمغان آورد.

ابزار علاقه ايلان ماسک به ارز ديجيتال doge در سال 2019 نيز باعث شد همه نگاه‌ها به سوي اين ارز برگردد. همچنين، پس از خريد توييتر توسط ايلان ماسک شايعاتي در مورد افزودن رمز ارز دوج کوين (DOGE) به توييتر به عنوان روش پرداخت شنيده شد. اين احتمال بسياري از هولدرهاي ارز دوج کوين را به آينده آن اميدوارتر کرده است. در هر حال پايگاه کاربران دوج کوين هر سال در حال افزايش بوده است و مارکت کپ آن به طور پيوسته بالاتر مي‌رود.

بنيانگذاران دوج کوين

بيلي مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) دو بنيان‌گذار آمريکايي رمز ارز دوج کوين (DOGE) هستند. مارکوس در IBM کار مي‌کرد و پالمر يک مهندس نرم‌افزار در Adobe بود. آنها در 6 دسامبر 2013 با يکديگر ملاقات کردند تا روي يک ارز ديجيتال جديد مبتني بر Bitcoin کار کنند. مارکوس و پالمر تغييراتي در کد بيت کوين ايجاد کردند که تنها چند ساعت زمان برد. همچنين، آنها براي اينکه اين ارز ديجيتال جديد احساسي از خودماني بودن به کاربران بدهد، عمداً از ميم اينترنتي سگ شيبا اينو که سگي محبوب از نژاد ژاپني است به عنوان نماد ارز ديجيتال dogecoin استفاده کردند. پالمر در سال 2015 پروژه ارز ديجيتال doge را ترک کرد اما مارکوس تا امروز نيز توسعه‌دهنده اصلي آن است.

نحوه تامين امنيت ارز ديجيتال DOGE

ارز ديجيتال doge از لاکي کوين و لايت کوين، تکنولوژي اسکريپت (Scrypt) و الگوريتم اجماع اثبات کار (PoW) را قرض گرفت. در نتيجه شبکه دوج کوين نيز مثل بيت کوين و مشتقات آن براي ايمن‌سازي بلاک چين و اعتبارسنجي تراکنش‌هاي خود به ماينرها وابسته است. مشارکت‌کنندگان در بلاک چين دوج کوين (DOGE) از قدرت محاسباتي کامپيوترها و ماينرهاي خود براي ايمن‌سازي شبکه دوج و ايجاد بلوک در حين تأييد تراکنش‌ها استفاده مي‌کنند. بنابراين با حل يک معادله رياضي بلوک جديدي استخراج مي‌شود و ماينرها با ارزديجيتال dogecoin پاداش مي‌گيرند.

کاربردهاي ارز ديجيتال DogeCoin

براي اينکه ببينيم داستان موفقيت دوج کوين چيست و خريد دوج کوين چه آينده‌اي خواهد داشت، مهم است که کاربردهاي رمز ارز doge را بدانيم. ارز دوج کوين (DOGE) يک ارز ديجيتال همتا به همتا است که به عنوان يک سيستم پرداخت سريع و فوري ايجاد شد. ارز ديجيتال dogecoin که مديرعامل يا هيچ نهاد رسمي پشت آن نيست، عمدتاً توسط هولدرهاي پرشور و وفادار آن به جلو رانده مي‌شود.

رمز ارز دوج کوين عمدتاً براي جمع‌آوري سرمايه و انعام آنلاين به توليدکنندگان محتوا در شبکه‌هاي اجتماعي مثل توييتر و رديت استفاده مي‌شود. همچنين ارز ديجيتال doge به لطف کارمزد تراکنش پايين و حمايت ايلان ماسک توسط تعدادي از شرکت‌ها به عنوان روش پرداخت پذيرفته شده است. ليست کمپاني‌هايي که در حال حاضر پرداخت‌ ارز ديجيتال dogecoin را مي‌پذيرند، شامل موارد زير است:

  • Tesla
  • AMC Theaters
  • GameStop
  • airBaltic
  • Dallas Mavericks
  • EasyDNS
  • Newegg
  • Twitch
  • Gucci
  • BitPay

 

 

 

 

مزايا و معايب دوج کوين چيست؟

اينکه آينده دوج کوين چيست و آيا سرمايه‌گذاري روي رمز ارز doge گزينه مطلوبي است يا نه مستلزم شناخت نقاط ضعف و قوت آن است. در ادامه مزايا و معايب ارز دوج کوين (DOGE) را بررسي مي‌کنيم.

نقاط قوت رمز ارز doge

  • دوج کوين رويکرد بازاريابي منحصربه‌فردي دارد. برخلاف ديگر پروژه‌هاي ارز ديجيتال که به عنوان پروژه‌هاي جاه‌طلبانه و پيشگامي معرفي مي‌شدند، رمز ارز دوج کوين (DOGE) رويکرد خودماني‌تري در پيش گرفت و در عين حال ويژگي‌هاي مطلوبي مانند کارمزد تقريباً صفر، تراکنش‌هاي فوري و استخراج غيررقابتي را ارائه مي‌کند.
  • جامعه کاربران قوي و سرزنده يک امتياز بزرگ براي دوج کوين است. در واقع يکي از خدمات ارز دوج کوين اين بود که اهميت جامعه کاربران در اين صنعت را به همه نشان داد. کاربران پرشور ارز ديجيتال doge اصلي‌ترين دليل ماندگاري و استقبال از آن بوده‌­اند.
  • رمز ارز doge توسط افراد مشهور زيادي پشتيباني مي‌شود. علاوه بر ايلان ماسک که بزرگ‌ترين حامي آن است مي‌توان به مارک کيوبن (ميلياردر معروف) و اسنوپ داگ (رپر آمريکايي) اشاره کرد.
  • ارز دوج کوين (DOGE) جنبه بشردوستانه نيز دارد. اين کوين براي انعام دادن به افراد توليدکننده محتوا در شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌شود. همچنين از ارز ديجيتال dogecoin براي تأمين کمک مالي استفاده شده است. براي مثال، کاربران دوج کوين براي تيم سورتمه‌سواري جامائيکا که در المپيک پذيرفته شده بود اما هزينه‌هاي سفر را نداشت 50 هزار دلار دوج کوين جمع‌آوري کردند.

 

نقاط ضعف رمز ارز doge

  • رمز ارز دوج کوين (DOGE) تا بي‌نهايت قابل استخراج است. اين عرضه نامحدود باعث شده ارز ديجيتال doge رمز ارز کميابي نباشد و رشد آن محدود شود.
  • کاربردهاي محدود: تنها کاربرد ارز ديجيتال dogecoin به عنوان روش پرداخت است و هيچ راهکار ديگري براي افزايش پذيرش آن در نظر گرفته نشده است.
  • مقدار زيادي از کل عرضه رمز ارز doge در اختيار نهنگ‌ها است. براي مثال يک والت حاوي تقريباً 30 درصد از تمام دوج کوين هاي استخراج شده است. نهنگ‌ها مي‌توانند با دستکاري بازار يا فروش ناگهاني باعث زيان ديدن کاربران خرد شوند.
 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: