ترید ارز دیجیتال
نوشته شده توسط : mehdi

با وجود نوسانات بالای بازار ارز دیجیتال دسترسی به یک صرافی در تمام ساعات شبانه‌روز تفاوت چشمگیری در نتیجه معاملات ایجاد می‌کند. تریدرهای روزانه یا همان معامله‌گران روزانه از افت‌وخیزهای لحظه‌ای یا ساعتی ارزها سود می‌برند و دسترسی به صرافی برای آنها حیاتی است. حال‌آنکه همیشه نمی‌توان به صرافی‌های فیزیکی مراجعه کرد یا حتی با استفاده از سیستم کامپیوتر به صرافی‌های آنلاین مراجعه کرد. معامله‌گران به ابزاری نیاز دارند که همیشه در دسترس آنها باشد و چه ابزاری بهتر از گوشی‌های هوشمند که همیشه در کنار ما هستند.

علاقه و استقبال شدید معامله‌گران از بازار منجر به ایجاد اپلیکیشن‌های متفاوتی برای ترید ارز دیجیتال با گوشی شده است؛ اما سادگی استفاده از گوشی تلفن همراه نباید شما را گمراه کند. بازار ارز دیجیتال پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و استفاده از یک گوشی به معنای ازبین‌رفتن این پیچیدگی‌ها نیست. شما باید مهیای ترید باشید؛ یعنی اطلاعات خوبی از بازار داشته باشید و انواع معاملات را بشناسید. در ادامه این مقاله با روش‌های ترید با گوشی همراه و نکات معامله با گوشی آشنا می‌شوید.

 

 

ترید ارز دیجیتال با گوشی

تا همین صد سال پیش، فروشنده یا خریدار در سالن‌های صرافی‌ها با همدیگر ملاقات می‌کردند و پس از مذاکره معامله می‌کردند. با الکترونیکی شدن صرافی‌ها، فروشنده‌ها و خریداران نیز سالن‌های صرافی‌ها را ترک کردند و پشت لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خود نشستند.

اکنون وارد عصر تازه‌ای شدیم و میزان استقبال کاربران از ترید ارز دیجیتال با گوشی روزبه‌روز در حال افزایش است. این عصر تنها به لطف همه‌گیری گوشی‌های تلفن همراه آغاز نشد، دلیل اصلی تغییر ذات بازار بود. صرافی‌هایی که در زمینه معاملات ارز دیجیتال و فارکس فعالیت داشتند دیگر در بازه زمانی خاصی فعال نیستند و در تمام ساعات شبانه‌روز در حال معامله هستند.

به‌این‌ترتیب ذات معامله در بازار ارز دیجیتال نیز تغییر کرده است. تریدر نمی‌تواند تنها در بازه‌های زمانی مشخصی پشت سیستم کامپیوتر بنشیند و بازار را زیر نظر بگیرد. این روزها معامله‌گران برای طراحی استراتژی معاملاتی خود از لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده می‌کنند؛ اما بهترین گزینه برای مانیتورکردن قیمت‌ها و اجرای معاملات، گوشی تلفن همراه است. با گوشی همراه از سحر تا نیمه‌شب به بازار دسترسی دارید. در همین راستا ابزارهای متفاوتی مانند حد ضرر و آستانه هشدار نیز در اختیار معامله‌گران قرار گرفته است تا در زمان درست، معامله درست را اجرا کنند. برای ترید با گوشی همراه باید به یک اپلیکیشن خوب دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:بهترین صرافی خرید تتر

 

ویژگی های یک برنامه مناسب برای ترید ارز دیجیتال

بهترین اپلیکیشن‌های ترید ارز دیجیتال به شما اجازه می‌دهند که ارز فیات یا (همان ریال) را به حساب خود در صرافی واریز کنید. بهترین اپلیکیشن‌ها به بهترین صرافی‌ها تعلق دارند و کارمزد اندکی برای معاملات دریافت می‌کنند.

چنین برنامه‌هایی به شما اجازه می‌دهند ارز بدون پشتوانه یا فیات خود به شیوه‌های متفاوت به حساب خود در صرافی واریز کنید؛ بنابراین همان‌طور که متوجه شدید زمانی که صحبت از بهترین اپلیکیشن‌ها به میان می‌آید در واقع مسئله اصلی پیداکردن یک صرافی معتبر است. چنین صرافی‌هایی امکانات متعددی مانند معامله تعهدی، تضمین دارایی، صندوق بیمه و استیکینگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از سوی دیگر چنین صرافی‌هایی همواره قیمت لحظه‌ای ارز را نمایش می‌دهند.

برنامه های ترید ارز دیجیتال با گوشی همراه

فرقی نمی‌کند به ترید به عنوان راهی برای کسب درآمد منفعل نگاه می‌کنید یا ارز دیجیتال برای شما نسل جدیدی از شیوه‌های سنتی سرمایه‌گذاری است درهرصورت شما به یک برنامه برای مانیتور قیمت‌ها نیاز دارید.

معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها یا صرافی‌ها برای ترید ارز دیجیتال در گوشی به این شرح هستند:

  • صرافی بای بیت (Bybit)
  • صرافی جیمینی (Gemini)
  • صرافی کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی رابین هود (Robinhood)

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تمام این صرافی‌ها در خارج از کشور قرار دارند و به همین دلیل معامله در این صرافی‌ها ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. صرافی‌های بزرگی مانند بایننس و کوین بیس به دلیل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی معاف هستند و از حساب آی‌پی‌های (IP) ایرانی پشتیبانی نمی‌کنند.

در چنین شرایطی بهتر است برای ترید ارز دیجیتال با گوشی از یک صرافی معتبر داخلی استفاده کنید. ترید بدون دسترسی به پشتیبانی صرافی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. زمانی که از یک صرافی ایرانی مانند صرافی تبدیل استفاده می‌کنید، یک صرافی کامل را در نوک انگشتان خود دارید.

کافی است انگشت خود را روی گزینه خرید، فروش، معامله اسپات، معامله تعهدی، واریز یا برداشت فشار دهید تا فرمان شما اجرا شود. تبدیل با پشتیبانی قدرتمند خود معاملات شما را به‌کلی متحول می‌کند.

اپلیکیشن موبایل صرافی ارز دیجیتال تبدیل

حالا که با کلیت خرید و فروش ارز دیجیتال با تلفن همراه آشنا شدیم بد نیست نگاهی به اپلیکیشن موبایل صرافی ارز دیجیتال تبدیل بیندازیم.

اپلیکیشن موبایل صرافی تبدیل در هر کجا که باشید امکان معامله ارز دیجیتال را بر روی تلفن همراه برایتان مهیا می‌کند. هنگام استفاده از این اپلیکیشن به تمامی قابلیت‌های وب‌سایت صرافی تبدیل دسترسی دارید و با رابط کاربری ساده و کاربرپسندی که دارد به راحتی می‌توانید هر ابزاری را که هنگام ترید ارز دیجیتال نیاز دارید در دسترس داشته باشید.

برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن موبایل صرافی تبدیل عبارت‌اند از:

  • تضمین امنیت بالای شما با امکان ورود دومرحله‌ای
  • امکان بررسی جزئیات پرتفوی در صفحه سود و زیان
  • امکان ساخت آدرس واریز برای هر ارز دیجیتال
  • قابلیت تبدیل مقادیر اندک دارایی‌های شما به تتر
  • ارائه ابزارهای مدیریت ریسک همچون حد ضرر و OCO در بازارهای معاملاتی
  • مشاهده تاریخچه کلیه سفارش‌ها و تراکنش‌های حساب کاربری
  • و همه قابلیت‌های دیگر وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال تبدیل

نکاتی که باید پیش از معامله ارز دیجیتال در گوشی بدانید

برای ترید در یک صرافی، صرف‌نظر از دستگاه مورداستفاده (گوشی، لپ‌تاپ، کامپیوتر و غیره) باید با مکانیزم خرید و فروش و اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید تا تفاوت معامله اسپات با تعهدی را درک کنید. بدانید منظور از خرید (Long) و فروش (Short) چیست و چگونه باید حد ضرر تعریف کرد.

همواره پیش از هر معامله‌ای تحقیقات کاملی به عمل بیاورید. معامله شما باید در راستای استراتژی معاملاتی شما انجام شود و در نهایت به تنوع و گستردگی سبد سرمایه شما کمک کند. هرگز بیش از آستانه تحمل ضررتان وارد معامله نشوید. به اندازه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که با ازدست‌رفتن تمام یا بخشی از آن متحمل خسارت جبران‌ناپذیری نشوید.

اقدامات امنیتی برای ترید در گوشی

گوشی تلفن همراه، ساده‌ترین راه برای ترید ارز دیجیتال است؛ اما گوشی تلفن همراه، همیشه در معرض خطراتی است. برای حفاظت از دارایی دیجیتال خود این موارد را در نظر داشته باشید:

  • استفاده از رمز ورود قوی برای گوشی
  • اطلاعات شخصی خود را در اختیار اطرافیان نگذارید
  • همیشه گوشی را قفل کنید و مراقب آن باشید. در صورت گم‌شدن، رمزهای عبور خود را تغییر دهید.
  • اطلاعات حساس را روی گوشی نگهداری نکنید.
  • از اینترنت عمومی برای انجام تراکنش‌ استفاده نکنید.
  • سیستم‌عامل گوشی را به‌روز نگهدارید.
  • برنامه‌ها را فقط از منابع معتبر و رسمی دانلود کنید.

مزایا و معایب ترید ارز دیجیتال با گوشی

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که علاقه‌ای به ترید ارز دیجیتال با گوشی ندارند یا برعکس به‌شدت از این امکان استقبال کنید. در این بخش با مزایا و معایب ترید ارز دیجیتال با گوشی آشنا می‌شوید:

مزایای استفاده از گوشی برای ترید ارز دیجیتال

  1. ثبت سفارش در سریع‌ترین حالت ممکن
  2. دسترسی به اطلاعات زنده بازار (نمودارها و قیمت‌ها)
  3. دسترسی سریع و زنده به تراز مالی سبد سرمایه
  4. دریافت اعلان (نوتیفیکیشن) در صورت تغییر قیمت
  5. دسترسی به بازار در همه مکان‌ها و زمان‌ها بدون نیاز به کامپیوتر
  6. کارمزد پایین (به دلیل نقدینگی بالا و استقبال بیشتر معامله‌گرها از این روش)
  7. رابط‌ کاربری ساده‌ (به‌عنوان‌مثال استفاده از اپلیکیشن تبدیل برای تازه‌کارها نیز بسیار ساده است.)

معایب ترید ارز دیجیتال با گوشی

  1. ترید بیش از حد (Overtrading)
  2. امکان واکنش سریع: گوشی به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت به اخبار و اتفاقات بازار واکنش احساسی نشان دهید.
  3. احساسات: سادگی معاملات، احتمال انجام معاملات بر اساس احساسات را افزایش می‌دهد.
  4. احتمال گم‌شدن گوشی همراه: تا زمان پیداشدن گوشی باید از کامپیوتر استفاده کنید.
  5. صفحه‌نمایش کوچک: به دلیل کوچک بودن صفحه گوشی ممکن است نمای کاملی از نمودار قیمت‌ها را مشاهده نکرده و دریافت درستی از بازار نداشته باشید.
  6. اتصال به اینترنت: اتصال ضعیف اینترنت مشکلات زیادی در ثبت معامله ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:آینده ارز استلار

 

معامله ارز دیجیتال با گوشی را امتحان کنید

با وجود تغییرات شدید قیمت در بازار ارزهای دیجیتال دسترسی به یک صرافی معتبر و یک اپلیکیشن برای ثبت سریع‌تر معاملات حیاتی است. در این حالت شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آخرین وضعیت قیمت‌ها را در بازار مشاهده و برای معامله بعدی تصمیم‌گیری کنید.

اپلیکیشن‌های متفاوتی در دسترسی کاربران قرار دارد، بهترین گزینه، برنامه‌ای داخلی است که مشکلی از لحاظ تحریم‌ها برای کاربر به دنبال نداشته باشد. اپلیکیشن موردنظر را دانلود و نصب کنید و از کوچک‌ترین تغییر قیمت ارز دیجیتال محبوب خود آگاه شوید.

سخن پایانی

استفاده از تلفن همراه برای خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال میان کاربران این بازار بزرگ هر روز افزایش می‌یابد و لازم است با درک مزایا و محدودیت‌های استفاده از آن بتوانیم معاملات بهتری داشته باشیم و همیشه در جریان بازار باقی بمانیم. با استفاده از اپلیکیشن‌های ساده‌ و درعین حال امن تلفن همراه برای خرید و فروش ارز دیجیتال همچون اپلیکیشن تلفن همراه صرافی تبدیل همیشه و در هر کجا که باشید در جریان بازار خواهید بود.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: